מרק זריז או מרק בלי

הזמנתי חברים לערב ידידותי, וכדי לקבל אורחים העמסתי שולחן מכל טוב, שאי אפשר לסרב לו. תאנים, תמרים, בוטנים ופיסטוקים. מבחר פירות העונה. אומרים יודעי דבר כשהבטן מלאה הראש פתוח והלב שמח. כנהוג אצלנו כשבאים אורחים, באים גם חיבוקים ונישוקים. והריני מגיש קפה מהביל לאורחים ובתימהון רב שואל ידידי כבר הערב נגמר. מן נוהג שרוצים להודיע שהמסיבה נגמרה מגישים דברי מתיקה עם קפה. אך לא אצלנו. בהשפעת המזרח אנו פותחים את הערב עם הגשת קפה.

היינו מזמנים לערב החלפת דעות בעניני קיבוץ "חדש" ובידיים ריקות מאירה לא באה והביאה  עוגיות מאפה ידיה שנאפו במתכון שעובר מדור ושומר תמיד על הטעם. אפיה דורשת דיוק וזה התחביב של מאירה. הכל מדויק. השולחן עמוס מכל טוב והאורחים מתכבדים בהרמת כוס יין לשמח לבב אנוש. נשאלת השאלה באנו לאכול או להחליף דעות. אך בנתיים, טועמים ונהנים מהמטעמים. ואצלנו אין מעצורים נשאלת השאלה, מי אפה את העוגיות האלו? מאפה ידיה של מאירה. ובימים אלו שחדר אוכל ירד מעט מחשיבותו אצל מספר חברים, מבשלים ואוכלים בבית. ובכל זאת יש חברים הנאמנים לחדר האוכל. במשפחתינו יש חלוקת תפקידים. מאירה אחראית על אפיית העוגות , ואני הבשלן הביתי. עם כוס יין ביד, ושאלה מה אתה מבשל לשבת? ועד שמחכים לאחרון המוזמנים  שיגיע יש זמן לדבר על עניני אכילה. האדם צועד על קייבתו!  אצלנו מקובל שפותחים במרק, והנה המתכון המנצח מרק זריז או מרק בלי! ולמה בלי יש במשפחתינו צמחונים וטיבעונים ואוכלי כל. וכדי שלא יפגע חס וחלילה אוכל וצמא למרק, התחלתי להכין מרק בלי כנפי עוף ובלי שום. מאירה  לא אוהבת שום ובלי כרובית ובלי לנקוב בשמות. זו לא אוהבת את טעם  הפטרוזיליה. בלי זה ובלי זה ומה שנשאר כמעט חסר טעם. חסר רק הגרזן מהסיפור הידוע מרק מגרזן.

והרי המתכון למרק בלי…

סיר לחץ בגודל 4 ליטר

מצרכים:

2 בצלים בגודל אגרוף

2 קישואים בגודל בינוני

3 גזרים גדולים

2 כפות חרדל דיז'ון

1 כף אבקת מרק דמוי עוף

אורז מלא שני אגרופים (בערך חצי כוס)

1 כף מלח שטוחה

מים

דרך הכנה: לטגן בצל קצוץ דק עד בהיר, להוסיף את האורז להמשיך לטגן עד זהוב. כשהבצל זהוב לכבות את האש ולהוסיף כוס מים, בזהירות לא לשרוף את האורז והיד. להמיס את החרדל עם אבקת המרק וכף מלח, לבשל דקה עם האורז. להוסיף את הקישואים והגזר חתוכים גלגלים וקוביות. למלא את הסיר במים  סיר מלא. לבשל בסיר לחץ כעשרים דקות. למי שאין סיר לחץ אפשר לבשל באש קטנה שעה אחת.

אם לא גומרים לאכול את המרק באותו יום אפשר להחזיק במקרר, כשבוע ימים. בתאבון ובהצלחה!

אודות מוטקה ברק Motkeh Barak

חבר קיבוץ גדות. נשוי למאירה. אבא לחן,רונית,נורית,גילי. סבא ליהל, טל,רותם, לי, אלה, קרינה, ענבר, אורי, אביב. מוטקה הלך לעולמו בט"ו באב תשע"ח. יהי זיכרו בליבנו לעד
פוסט זה פורסם בקטגוריה סיפורים. אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

תגובה אחת על מרק זריז או מרק בלי

  1. yahelbarak הגיב:

    תודה רבה עם האירוח המלבב והמרק החם

כתיבת תגובה