מבט אל הירח

פאתי מערב האדימו, קרני שמש אחרונים צובעים את שולי השמים בצבעי  אדום וורוד. חשכת הלילה כאילו נאבקת עם אור היו ללא כל סיכוי לגבור על החשכה המכסה את שמי המקום. בכלי התקשורת מודיעים שהשבוע יהיה מופע מאד מיוחד של הירח. הירח יופיע בגודל שקורה פעם בעשרות שנים. בשעה המובטחת בערב קר וחשוך לא התעצלנו לצאת לראות את מופע המיוחד של הירח, שתמיד נשאר צעיר ומפתה זוגות צעירים. יש  מתיחסים לירח כנקבה אשר בשמה ידוע כלונה או בעיברית הלבנה.

מצויד במשקפת ומצלמה יוצאים לערב קר לצפות במופע הירח. אור בהיר בוקע ועלה מבעד לענפי העצים והנה לאט לאט עולה ומופיע בכל הדרו. המשורר יחיאל מוהר כתב ״ יא ירח מה עשית בלבלת בת ובן ….. המלחין דובי זלצר כתב את המנגינה הבלתי נשכחת. בביצוע המרתק של להקת הנחל נחמד להזכר.ובינתיים הירח עולה וככל שעובר הזמן הירח נראה קטן יותר אבל מפיץ את האור המיוחד. אני עוזב לרגע קט את מופע הירח, הקור חודר  ורץ להביא מעיל המבודד מעט את הרוח הקרה הנושבת מהחרמון המושלג. ובינתיים ענפי העצים  משנים את פני הירח ונראה כאילו הירח צופה ומסתכל עלינו העומדים מנגד ומתפעלים מהמופע היחד במינו. ירח עגול מלא, ובמאמץ לא קטן אפשר לדמיין פנים  צל הרים כהרים, וכתר על הראש. משורר אחר כתב  ״ירח שט בשמיים  מתנועעים הכוכבים ואני המלאך מנועע  מתנועעים זכרונות הנעורים״ ואכן כן… בין תמונה לתמונה  משתקפת תמונה שונה מקודמותיה. אחרי צפייה שנמשכה שעה קלה עננים עולים, ומכסים את פני הירח. כאילו הירח מתבייש, מתכסה בשמיכה ונעלם. ואיתנו תמונות ממופע בלתי נישכח.   

אודות מוטקה ברק Motkeh Barak

חבר קיבוץ גדות. נשוי למאירה. אבא לחן,רונית,נורית,גילי. סבא ליהל, טל,רותם, לי, אלה, קרינה, ענבר, אורי, אביב. מוטקה הלך לעולמו בט"ו באב תשע"ח. יהי זיכרו בליבנו לעד
פוסט זה פורסם בקטגוריה סיפורים, עם התגים , , , , . אפשר להגיע ישירות לפוסט זה עם קישור ישיר.

2 תגובות על מבט אל הירח

  1. Ronit Levinson הגיב:

    סיפור נחמד.
    אעשה עריכה במהלך סוף שבוע.
    שבת שלום !🌝🌕😘

    Ronit Levinson

    >

    • הי רונית
      יהיה נחמד לאות עבודת עריכה כפי הבנתך לטעמי היות ויש לנו מקבץ צילומים של נורית הייתי משבץ כמה תמונות .אפילו בלי להתיחס מה הצילום מדמיין בהצלחה.
      נ.ב
      יש לי ״על הכוונת״ סיפור אמיתי על מקלט מוצף במים. להשתמע בייי

      מוטקה ברק

כתיבת תגובה